لطفا منتظر باشید

روستای ییلاقی روشنده رضوانشهر

روستای ییلاقی روشنده رضوانشهر

روستای زیبا و ییلاقی روشنده در شهرستان رضوانشهر و بخش پره سر و در دهستان ارده استان گیلان واقع شده است. 

روستای روشنده از نظر موقعیت مکانی در ۳۵ کیلومتری شهرستان رضوانشهر  و ۲۰ کیلومتری جاده پونل _ خلخال و در میان جنگل هایی انبوه واقع شده است. تمامی جاده های این روستا  آسفالت و سنگ فرش شده است که جذابیت این روستا را دو چندان کرده است. زبان محلی جمعیت این روستا تالش زبان و به شغل دامداری ،کشاوزی و زنبورداری مشغول هستند.  آب و هوای این روستای ییلاقی معتدل ، خنک و دلچسب و از طبیعت زیبای کوهای های جنگلی و دشت های سرسبز و مزارع گندم برخوردار است. 

 

امکانات رفاهی روستای ییلاقی روشنده:


روشنده دارای امکانات رفاهی شامل : سوپرمارکت ، اقامتگاه ، رستوران ، قهوه خانه ، مسجد ، مدرسه ، اینترنت 4G و آب لوله کشی شده ، برق و ... را دارا می باشد. نکات قابل ذکری که باید در نظر داشته باشید این است که در این روستا  نانوایی وجود ندارد و روستای روشنده گاز کشی نشده و سوخت مصرفی در روشنده از گاز مایع است.
 


جاذبه های گردشگری روستای ییلاقی روشنده: 

●مناظر طبیعی : 
جاده ی روشنده از میان جنگل های انبوه که درختان بلند آن تونل درختی سرسبزی را بر روی آسمان جاده ساخته اند میگذرد و به روستایی زیبا که دور تا دور آن را کوها و مزارع گندم احاطه کرده است می رسد. وجود چشمه های طبیعی  بسیار در این روستا باعث شده که مسافران زیادی را برای بازدید از این چشمه ها به سمت خود سوق دهد. در بهار و تابستان آب هوای معتدل و دلچسبی دارد. اوایل تابستان که فصل برداشت گندم است با تابیدن آفتاب بر روی مزارع گندم ، صفحه ایی وسیع و طلایی را به نمایش میگذارد که برای هر بیننده ایی جذاب و حیرت انگیز است. در پاییز و زمستان با اینکه هوا سرد است اما طبیعت هنوز زیبایی خود را دارد پاییز  روشنده با رنگ پاییزی و نارنجی ، زمستانش هم سفید رنگ و پوشیده از برف است. 

 

بهترین زمان سفر به روستای ییلاقی روشنده: 

بهترین زمان سفر به روستای ییلاقی روشنده در فصل بهار و تابستان است. از آنجایی که روشنده در فصل پاییز زیبایی خاص خودش را دارد برای کسانی که علاقه مند به سفر در این فصل هستند مناسب است‌. در فصل زمستان نیز با اینکه روشنده با پوشیده شدن از برف تصویر زیبایی را خلق می کند ، به دلیل نداشتن یک سری امکانات اعم از نانوایی و گاز ، و نداشتن دسترسی آسان به امکانات فصل زمستان برای سفر به این روستا مناسب نیست. 

نکاتی برای سفر به روستای ییلاقی روشنده: 

 _ بهترین زمان سفر به روشنده ، فصل بهار و تابستان است. 

_در فصل زمستان و پاییز امکان بارش برف و یخبندان وجود دارد. 

_برای اقامت چند روزه در روشنده حتما مواد غذایی را همچون نان به همراه داشته باشید. 

_ دمای هوا در روز معتدل و خنک و در شب سرد است حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید. 

_برای اقامت در روستای روشنده بهتر است از قبل اقدام کنید 

_ برای حفاظت از محیط زیست از رها کردن آتش و ریختن زباله در طبیعت خود داری کنید. 

 

روستای ییلاقی و بسیار زیبای روشنده جدا از طبیعت زیبا دارای جمعیتی بسیار مهربان و مهمان‌نوازی هستند تنها با یک بار سفر به این روستا متوجه ی خونگرمی و دل بزرگ اهالی این روستا می شوید. همچنین روستای ییلاقی روشنده به دلیل داشتن امکانات رفاهی تقریبا مناسب ، طبیعت بکر ، گزینه مناسبی برای مسافرت چند روزه و ثبت خاطرات زیبا می باشد.

 

 

جدیدترین خانه های خرید و فروش در روستای ییلاقی روشنده رضوانشهر

بالا