لطفا منتظر باشید

جنگل گیسوم سفری توریستی و به یاد ماندنی در رضوانشهر

جنگل گیسوم سفری توریستی و به یاد ماندنی در رضوانشهر

 


گیسوم نام یک روستا و منطقه ساحلی _ جنگلی از
توابع بخش پره سر در شهرستان تالش است که در مسیر تالش _ رشت واقع و در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب شهر تالش قرار دارد و یکی از روستا های زیبا و از جاهای دیدنی اسالم محسوب می شود .

 

روستای گیسوم در میان انبوهی از جنگل های سبز واقع شده است که یک جاده بسیار زیبا به ساحل زیبای گیسوم متصل می شود .منطقه جنگلی _ ساحل گیسوم یک منطقه توریستی محسوب میشود که هر ساله میزبان مسافران و تورهای گردشگری بسیاری از سراسر کشور می باشد که از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار مناسبی برداخوردار است . 

 

●امکانات رفاهی : 
بازارچه ، از قبیل سرویس بهداشتی ، پارکینگ، فروشگاه ، نانوایی ، رستوران ، آلاچیق ، سکو ها چادر و ... را شامل میشود . در اطراف جنگل گیسوم اقامتگاه هایی متنوع از خانه روستایی گرفته تا کلبه و آپارتمان مبله برای اقامت مسافران عزیز وجود دارد . 

●امکانات تفریحی : 
از قبیل شهربازی ، اسب سواری ، پیست دوچرخه سواری ، پاراگلایدر ، قایق سواری در دریا و دریاچه گیسوم ، موتور چهار چرخ ، ترامپولین ، پارک بادی و ... را شامل می شود . 

 

جاذبه های گردشگری گیسوم : 

مناظر طبیعی جنگل : 
جنگل های گیسوم با مساحتی بالغ بر ۸۰ هکتار و ۷۰ گونه مختلف گیاهی و جانوری یکی از غنی ترین اکوسیستم های جنگل های ایران محسوب می شود . جنگل های گیسوم امروزه به پارک جنگلی تبدیل شده است و می توان گیسوم را مقصد چهار فصل دانست که در هر فصل  با زیبایی خاص خودش مسافران را جذب خود می کند هوای بهار گیسوم بسیار مطبوع و لذت بخش است و در تابستان با اینکه هوای گیلان شرجی و گرم است اما در منطقه گیسوم به دلیل وجود سایه درختان بلند از گرما خبری نیست و هوای گیسوم خنک است. 
شاید بهار و تابستان زمان بهتری برای رفتن به جنگل گیسوم باشد اما از طبیعت پاییزی این جنگل نمی توان گذشت . جاده ایی باران خورده و پوشیده از برگ های زرد و نارنجی می تواند چشم های هر بیننده ایی را به خود جذب کند . 
در این منطقه زمستان هم سفید از برف و سرد است . 

 

مناظر طبیعی ساحل : 
جاده گیسوم از میان تونل زیبای سرسبز می گذرد و به ساحل زیبای دریا با انواع تفریحات ساحلی و دریایی می رسد . سواحل گیسوم یکی از زیباترین سواحل شمال ایران ، گیلان است . برای رسیدن به ساحل گیسوم باید از مسیری رویایی در میان درختان بلند قد و پرشاخ و برگ و سرسبز عبور کرده تا به ساحل زیبای گیسوم با امکانات تفریحی بسیار متنوع که هر سن و سلیقه ایی را راضی نگه می دارد رسید . 

مناظر تفریحی : 
اگر میخواهید  آرامش و لذت  و سفری پر از اتفاقات قشنگ و ماندگاری را تجربه و ثبت کنید گیسوم از امکانات تفریحی بسیاری برای جذب مسافران برخوردار است مانند : قایق سواری در دریاچه زیبا و مصنوعی گیسوم ، خوردن غذا های لذت بخش بسته به هر سلیقه ایی اعم از غذا های محلی ، فست فودی ، فرنگی و ... در رستوران های مجهز و زیبا ، و همچنین وقت گذراندن در پارک ساحلی  و شنا کردن و قایق سواری در دریا و پرواز بر آسمان دریای  گیسوم  و اسب سواری و... و همچنین قدم زدن در جاده مطبوع و سرسبز و خرید کردن از بازارچه گیسوم که دو طرف جاده را پوشش می دهد و خوردن بلال و چای آتیشی و آش داغ می تواند تجربه جالبی برای شما باشد .

 

کاتی برای سفر به گیسوم : 

بهترین زمان سفر به گیسوم در فصل بهار و تابستان است . 

_ اگر قصد کمپ زدن در جنگل را دارید زباله یا باقی مانده غذایتان را بیرون چادر نگذارید با این کار حیوانات گرسنه و یا وحشی را به سمت خود می کشید .
_ در فصل زمستان امکان بارش برف در گیسوم وجود دارد . 

_ برای اقامت در گیسوم بهتر است از قبل اقدام کنید . 

_ از روشن گذاشتن و رها کردن آتش در جنگل و ساحل گیسوم حتما خودداری کنید. 

_ از ریختن زباله و رها کردن آنها در جنگل و ساحل خودداری کنید. 

اگر میخواهید سفری به یاد ماندنی، لحظات و خاطرات زیبایی را تجربه و ثبت کنید روستای زیبای ساحلی _ جنگلی گیسوم گزینه مناسبی برای ساخت یک خاطره زیبا در زندگیتان در شمال ایران ، گیلان است .

 

 

بالا