لطفا منتظر باشید

روستای سرسبز و زیبای کچلک بندرانزلی

روستای سرسبز و زیبای کچلک بندرانزلی

روستای زیبا و سرسبز و شهید پرور کچلک در شهرستان بندرانزلی و بخش مرکزی و دهستان چهارفریضه استان گیلان واقع شده است . 

روستای کچلک یکی از روستای های شهرستان بندرانزلی است. در گذشته روستای کچلک جز توابع شهر رضوانشهر محسوب می شد ولی از سال ۱۳۶۷ به شهر بندرانزلی تغییر تابعیت پیدا کرده است. 

 

کچلک از شمال به چای بیجار،  از جنوب به خلیل محله، از غرب به چنگریان و رضوانشهر، از شرق به کپورچال و بندرانزلی محدود است است .و از این راه ها می توان به روستای کچلک دسترسی داشت . 
روستای کچلک تنها روستایی است که از چهار جهت جغرافیایی می توان به آن دسترسی داشت و نزدیک بودن به شهر بندرانزلی و رضوانشهر و دسترسی آسان به تمامی امکانات  شهری در مدت زمانی کوتاهی حدود ۱۵ دقیقه و فاصله ی ۳ دقیقه ایی تا کپورچال و ساحل ، یکی از مزیت های خوب این روستا به شمار می رود . 

روستای کچلک بندر انزلی  به دلیل مدیریت عالی و توجه بسیار به ظاهر روستا باعث شده یکی از تمیز ترین و زیباترین روستا از نظر ساختاری به شمار برود .بافت نو روستا ،  آسفالت خیابان ها و تمامی کوچه ها و روشنایی کامل جاده های این روستا نشان گر رسیدگی دائمی به این روستا می باشد . 

زبان جمعیت روستای کچلک ، گیلکی و تالشی است و اکثر  جمعیت به شغل کشاورزی مشغول هستند و این روستا دارای آب و هوای معتدل و مرطوب و از طبیعت زیبا و مزارع برنج که در دو طرف جاده اصلی قراره گرفته و جلوه ایی زیبا و خاصی به روستا می دهد است. 

 


امکانات رفاهی روستای کچلک : 

روستای کچلک امکانات رفاهی مناسبی از جمله : خانه بهداشت ، نانوایی ، سوپر مارکت ، تاکسی ، مجتمع اقامتگاهی ، مدرسه ، مسجد ، دهیاری ، ویلا باغ ، اینترنت و آنتن دهی قوی  ، آب آشامیدنی تمیز و قهوه خانه و ‌‌.‌.. را دارا می باشد . 

جاذبه های گردشگری : 

●مناظر طبیعی : 
کچلک از طبیعت زیبا و مزارع برنج برخوردار است .یکی از مکان های دیدنی روستای کچلک استخر ماهی است که در میان مزارع برنج واقع شده که تصویر جالب و زیبایی را به نمایش می گذارد . تصویر زیبای کوه و مزرعه برنج در قرار گرفتن مسیر جاده اصلی روستای کچلک واقعا زیباست . نزدیکی روستای کچلک به کپورچال این امکان رو به شما می دهد که با طی کردن فاصله ۳ دقیقه ایی با خودرو خود را به کپورچال و ساحل و دریا برسانید تا بتوانید لحظات خوبی رو برای خود ثبت کنید . 

●مناظر تاریخی : 
اگر به مکان های قدیمی و  رفتن به امام زاده هایی با قدمت زیاد علاقه و اعتقاد دارید مرقد امام زاده ابراهیم (ع) و سید جعفر (ع) و مرقد مطهر سید معصومه( س) در مسجد جعفریه کچلک  قرار دارد . 

بهترین زمان سفر به روستای کچلک : 

بهترین زمان سفر به روستای سرسبزکچلک فصل بهار و تابستان است . اما به دلیل دارا بودن تمامی امکانات رفاهی در فصل پاییز و زمستان نیز امکان سفر به این روستای زیبا وجود دارد. 

نکاتی برای سفر به روستای کچلک : 

_بهترین زمان سفر به کچلک فصل بهار و تابستان است .

_در فصل زمستان امکان بارش برف وجود دارد. 

_ برای اقامت در روستای کچلک بهتر است از قبل اقدام کنید. 

روستای سرسبز کچلک روستایی بسیار نزدیک به بندرانزلی و رضوانشهر است و به دلیل بافت نو  خانه ها و ظاهر روستا، و امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به امکانات شهری مسافران و سرمایه گذاران زیادی رو به خود جذب می کند . این روستا گزینه مناسبی برای خرید زمین ، ملک و سرمایه گذاری و همچنین زندگی در یک روستا با امکانات رفاهی مناسب است .

 

جهت خرید ملک یا زمین در روستای زیبای کچلک و یا اجاره روزانه ویلا و اقامت در روستای کچلک می توانید با کارشناسان گیلند ملک در تماس باشید. 

 

 

 

بالا