لطفا منتظر باشید

جاذبه های دیدنی و تفریحی رضوانشهر گیلان

جاذبه های دیدنی و تفریحی رضوانشهر گیلان

 

رضوانشهر در شمال‌غربی استان گیلان، میان سواحل دریای خزر و رشته‌کوه‌های سرسبز تالش واقع شده است و از دو قسمت جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل می‌شود. این شهر از شمال به دریای خزر و شهر تالش، از غرب به شهر خلخال، از جنوب به شهر صومعه‌سرا و ماسال و از شرق با شهر بندر انزلی مرز مشترک دارد. در سفر به رضوانشهر منطقه‌ای رویایی و تاریخی را خواهید دید که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی جذابی برخوردار است. در این مطلب با ما همراه باشید تا به برخی از جاهای دیدنی رضوانشهر اشاره‌ای کوتاه کنیم.

آبشار زیبای ویسادار

آبشار ویسادار یکی از زیباترین آبشارهای استان گیلان است. این آبشار سومین آبشار مرتفع گیلان به حساب می‌آید و در میان جنگل‌های زیبای رضوان شهر قرار دارد. شکل منحصربه‌فرد دیواره‌های اطراف آبشار ویسادار مناظری زیبا در دل جنگل ایجاد کرده است.

آبشار ویسادار با ارتفاع ۱۵ متر، سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

آبشار ویسادار از روی تخته سنگ‌های بلند سرازیر می‌شود و به حوضچه زیرین آن می‌ریزد. ارتفاع آبشار ویسادار به ۱۵ متر می‌رسد و دیوار صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه دارد و در قسمت‌هایی از دیواره‌ها بر اثر فرسایش، پلکان ایجاد شده است. حالت سنگ‌های اطراف آبشار فضایی نیم‌دایره در حوضچه پایین برای شنا ایجاد کرده‌اند. عبور نور از میان روزنه‌های شاخ و برگ درختان و بازتاب آن از حوضچه آبشار در میان هیاهوی آب، ترکیبی بسیار دلپذیر می‌سازند. جنگل اطراف آبشار ویسادار نیز به‌دلیل تراکم بالای درختانش، هوای مطبوعی دارد و برای قدم زدن بسیار مناسب است.

  • آدرس آبشار ویسادار: استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری پره سر، دهستان ارده، روستای اوویار، آبشار ویسادار (مشاهده روی نقشه)

 

پارک جنگلی گیسوم

  • گیسوم، جنگلی است که به شما امکان عبور از میان تونل درختان را می دهد. 
  • امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی برای گردشگران در آن در نظر گرفته شده است.
  • در نزدیکی ساحل قرار دارد و می توانید با سفر به آن با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از جنگل لذت ببرید و هم گشتی در ساحل داشته باشید.
  • تفریحات آبی و قایق سواری از دیگر دلایلی هستند که می توانند شما را به گیسوم بکشانند.
  • امکانات اقامتی گیسوم هم می توانند، اقامت به یادماندنی و جذابی را برای تان رقم بزنند.

جنگل گیسوم در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال قرار دارد.

 

مسجد اسپیه مزگت

مسجد اسپیه مزگت یکی از شگفت‌انگیزترین بناهای تاریخی استان گیلان در شهر رضوانشهر است که اهمیت تاریخی و مذهبی دارد. این بنای تاریخی که به «مسجد سفید» نیز معروف است، باقی‌مانده یک آتشکده زرتشتی قدیمی و بزرگ پیش از اسلام است که رواق چهار گوش داخلی آن محل نگهداری آتش مقدس بوده و مردم برای عبادت در دهلیزهای کناری آن می‌ایستادند. برخی بر این باورند که بنای این مسجد متعلق به دوران حکومت ساسانیان است. اسپیه مزگت در دوران پس از اسلام بدون هیچ تغییری به مسجدی که محراب ندارد، تبدیل شده است. «اسپیه» در زبان تالشی به‌معنای سفید و «مزگت» در زبان اوستا به‌معنای مسجد است. این بنای شگفت‌انگیز، سال‌ها در زیر یک درخت عظیم‌الجثه و زیر شاخ و برگ‌های آن پنهان بوده که بعدها به خاطر کاوش این مسجد، درخت را قطع می‌کنند تا بنا نمایان شود. امروزه  به‌دلیل عدم رسیدگی، این بنای تاریخی و جذاب در حال ویران شدن است.

آدرس: ۲۲ کیلومتری جنوب شهر تالش، رضوانشهر(مشاهده در نقشه)

 

روستای زیبا و بهشتی ارده

روستای زیبا و بهشتی ارده یکی از مرتفع‌ترین روستاهای استان گیلان و از توابع شهر رضوانشهر است که در دره‌ای سرسبز قرار گرفته است. کوه‌های دنباله‌دار تالش در نوار شمال‌غربی دریای خزر، چشم‌اندازهای رویایی و بسیار زیبایی در این روستا خلق کرده است، به‌طوری که آن را می‌توان بهشت عکاسان نامید. هوای ییلاقی روستای بهشتی ارده، حتی اگر سن و سالی از شما گذشته باشد، شما را ده ساله، نرم  نازک و چست و چابک می‌کند، طوری که از آن لذت خواهید برد. اگر هوس یک شب اقامت در منطقه‌ای سرسبز و خنک را کرده‌اید، کافی است شبی را دل جنگلی و زیر آسمان پر ستاره روستای ارده سر کنید.  

قلعه امیر ساسان

قلعه امیر ساسان، قلعه‌ای نیمه مخروبه در حاشیه روستای ارده در شهر رضوانشهر است که در قدیم اقامتگاه ییلاقی حاکمان تالش بوده است. امروزه شکلی اصلی این قلعه به‌دلیل بی‌توجهی از بین رفته است و تنها یک عکس قدیمی از نمای اصلی آن به‌جای مانده است.

  • آدرس: روستای ارده، شهر رضوانشهر

گورستان تاریخی پرن پرن وسکه

گورستان پرن پرن وسکه یکی از آثار ملی ایران در روستای وسکه، شهر رضوانشهر است. این گورستان تاریخی را می‌توانید قبل از ورود به جاده روستای ارده مشاهده کنید.

  • آدرس: شهرستان رضوانشهر، روستای وسکه

 

پل تاریخی شفارود

پل تاریخی شفارود یکی از بناهای دوران حکومت قاجاریه است که روی رودخانه شفارود در کنار جاده رضوانشهر به تالش بنا شده است و با نام پل خشتی پونل نیز شناخته می‌شود. این پل به سبک خاصی که کمتر در ساخت پل‌های ایرانی دیده می‌شود، ساخته شده است؛ بدین صورت که در دو طرف طاق و روی پاکان آن، دو ستون نمای مخروطی شکل و در بدنه کناری شمال پل، دو طاق نما کار کرده‌اند. مصالح به کار رفته در احداث پل شفارود، آجر و ساروج است. 

نظرها و تجربیات خود را درباره جاذبه‌های گردشگری رضوانشهر با ما و سایر کاربران کیلند ملک در میان بگذارید.

 

 

اجاره روانه ویلا و اقامتگاه

جدیدترین خانه های خرید و فروش در جاذبه های دیدنی و تفریحی رضوانشهر گیلان

بالا